سفارش تبلیغ
صبا ویژن

این روزها در ایران و به واسطه فضای مجازی، آدم ها به سرعت معروف می شوند و به سرعت هم ممکن است معروفیت شان از دست برود و به عنوان یک چهره منفی شناخته شوند. مهاجرت صدف طاهریان و چکامه چمن ماه به خودی خود خبر مهمی نبود اما گفتگوهای بعدی طاهریان و عکس های منتشر شده در اینستاگرام این دو بازیگر جوان به سرعت نام آنها را بر سر زبان ها انداخت و معروف کرد تا جایی که چند روز پیش روی خروجی صفحه اصلی یاهو هم بخشی از گفتگوی صدف طاهریان منتشر شد؛ اتفاقی که شاید خود این مدل و بازیگر جوان هیچ وقت تصور و فکرش را نمی کرد.

اما در این بین یکی از منابع آگاه و نزدیک به شبکه GEM به ما گفت که قرار است بهروز وثوقی و چکامه چمن ماه در سریالی که توسط این شبکه تهیه می شود همبازی شوند؛ خبری که هنوز تایید نشده است. پس از آن هم با یکی از مدیر دوبلاژهای این شبکه صحبت کردیم که تازه به ایران برگشته و دل پر دردی از این شبکه دارد. او که نمی خواست نامش به واسطه فعالیت جدید و رسمی اش در ایران فاش شود، چنین می گوید:

شما چند ماه یا چند سال در شبکه GEM فعالیت می کردید؟

- من چهار سال در این شبکه فعالیت داشتم.

سمت شما در آن شبکه چه بود؟

- به عنوان مدیر دوبلاژ در آنجا حضور داشتم.

امکانات دوبلاژ در شبکه جم چطور است؟

- روراست اگر بخواهم بگویم، امکاناتی وجود ندارد و فقط آواز دهل از دور خوش است!

چرا شما به آن شبکه رفتید؟

- من بنا به دلایلی که در دولت قبل وجود داشت و فضایی که در ارشاد حاکم بود، فرصت های کاری ام را دوست نداشتم. برای همین احساس کردم شاید در آنجا فضای بهتری برای کار کردن وجود داشته باشد.

آیا بازیگران کشف حجاب کرده برمی گردند؟!+تصاویر

چکامه چمن ماه

برای هر پروژه چقدر دستمزد می گرفتید؟

- حقوق و دستمزد ثابت می گرفتم نه به صورت پروژه ای.

چقدر تقریبا؟

- تقریبا هزار رینگیت مالزی که به پول ما می شود حدود ماهی 835 هزار تومان.

به زعم شمایی که چند سال در شبکه جم حضور داشتیم، جم شبکه ای با خط و ربط سیاسی است؟

- ببینید شاید شبکه ای مثل فارسی وان دارد روی فرهنگ ما کار می کند اما یکی از مهمترین دلایلی که باعث شد من در جم کار کنم این بود که آنها با تمام مشکلات و ضعف هایشان قصد کار سیاسی نداشتند. من خودم از سیاست خوشم نمی آید و سوادش را هم ندارم. آنها دارند با فرهنگ ما بازی می کنند که به نظرم آن را هم خودمان نباید اجازه بدهیم.

نظرتان درباره مهاجرت صدف طاهریان و چکامه چمن ماه به خارج از کشور و آن شبکه چیست؟

- یک روز برمی گردند ولی دست از پا درازتر و پشیمان!

یعنی به نظرتان به آنها هم مثل شما وعده های واهی داده اند؟

- بله دقیقا. کشورهایی مثل ترکیه و مالزی که دفترهای اصلی جم در آنها است نه اقامتی به کارمندان جم می دهند نه خود شبکه هیچ مزایا و دستمزد عجیب و غریبی می دهد. پول شان را نخورند شانس آورده اند! من که همان اول هم گفتم آواز دهل از دور خوش است!

پس شما کاملا...

- بگذارید یک چیز را هم صادقانه بگویم که بازیگران معروف مان هیچ وقت این اشتباه را نمی کنند. اکبر عبدی، هدیه تهرانی، مهناز افشار، فاطمه معتمد آریا و ... هرگز اشتباه نمی کنند و کشورشان را نمی فروشند. این کارها را یکسری جوان می کنند که زمینه کاری در ایران برایشان کم است و دنبال سوژه ای می گردند که مطرح بشوند.

آیا بازیگران کشف حجاب کرده برمی گردند؟!+تصاویر

صدف طاهریان

در شبکه های اجتماعی ایران هم این جو راه افتاد که ممکن است این اقدام برای مطرح شدن باشد.

- بله، من خیلی ناراحت شدم چون علاوه بر زنگی هنری با زندگی شخصی شان هم بازی کردند. خودشان این راه را انتخاب کردند و قطعا کسی مجبورشان نکرده. این همان مسیری است که خود من هم چند سال پیش به اشتباه انتخاب کردم و به خاطر بیکاری و فشار اجتماعی، کشور را موقتا ترک کردم. خدا را شکر زود فهمیدم اشتباه کرده ام و برگشتم.

گفته می شود که قرار است بهروز وثوقی در یک سریال همراه چکامه چمن ماه و صدف طاهریان بازی کند و به عنوان نقش اول این سریال باشد. خبری دارید؟

- من هم این را شنیده ام؛ اما خب سال هاست که فارسی وان و جم قصد دارند این سریال را با حضور آقای وثوقی و دیگران بسازند که همیشه سر بزنگاه همه چیز خراب می شود و کارشان را عملی نمی کنند اما این را هم بگویم که قاعدتا چیزی از ارزش های بهروز وثوقی کم نمی شود. او بازیگر بزرگی است که بیهش را نداریم. اگر این سریال ساخته نشود، بهروز وثوقی برمی گردد سر زندگی اش در خارج از ایران ولی آن دوستان دیگر می خواهند چه کار کنند؟؟ نمی دانم!!!

یعنی آنها از نام بهروز وثوقی به عنوان تبلیغاتی برای کشاندن بازیگران جوان استفاده کرده اند؟

- نمی دانم، شاید اما این نه تنها تله نیست که حتی وسوسه انگیز هم نمی تواند باشد. الان برای بازیگرهای ما اکبر عبدی، پرویز پرستویی و خیلی های دیگر جذاب ترند و آدم بیشتر وسوسه می شود تا کسی که سی و شش سال از این فرهنگ و اقلیم دور است.




تاریخ : چهارشنبه 94/10/2 | 10:55 صبح | نویسنده : طیبه احمدی | نظر

  • paper | ایران موزه | پاپو مارکت